Strona wykorzystuje pliki cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij
Polish (Poland)Deutsch (DE-CH-AT)English (United Kingdom)

WBZ

Kino z lamusa?
Mittwoch, den 31. März 2010 um 08:01 Uhr
Keine Übersetzungen vorhanden.

 

 Kadr

29 marca w CSN odbył się kolejny wykład prof. Andrzeja Gwoździa, będący kontynuacją poprzedniego, poświęconego młodemu kinu niemieckiemu. Kino to według profesora stanowiło pomost, po którym niemiecka kinematografia została wyprowadzona z kina „lamusa”, lub tzw. Heimatfilmu.

 

 

 

Gwodz

 

 

Ponownie przedmiotem dyskusji była głównie twórczość wielkiej trójki – Rainera Wernera Fassbindera, Wima Wendersa i Wernera Herzoga. Prof. Gwóźdź podkreślił, iż lata sześćdziesiąte i siedemdziesiąte zaowocowały powstaniem pewnej wizji kina autorskiego. Starał się  odpowiedzieć na pytanie, czego potrzeba do stworzenia filmu kultowego. Powróciła również tematyka kina politycznego.

 

 

Gwozdz

 

W trakcie wykładu profesor zaprezentował licznej publiczności fragmenty filmów: „Ono”  Ulricha Schamoniego (1966), „Kot i mysz” Hansjürgena Pohlanda (1967), „Zur Sache Schätzchen” May Spils (1967) oraz skandalizującego „Niemcy jesienią” dziesięciu autorów,  m.in. Klugego, Schlöndorffa i Fassbindera (1978).

 

 

kadr

 

Fotografie: Anna Hoang The